czwartek, 6 maja 2010

9 maja - rosyjskie święto?


http://www.9maja.pl/list.php


Apel jest kompletnie irracjonalny i zamiast realnie pomóc w zbliżeniu polsko-rosyjskim, zamydli istotę problemu sowieckiego. Zamiast wytłumaczyć Polakom, że sowiecki to nie znaczy rosyjski, po raz kolejny ofiara stalinizmu zostaje utożsamiona z katem.

Nawet jeśli w Armii Czerwonej walczyli obywatele ZSRR urodzeni jako Rosjanie i nawet jeśli byli siłą wcieleni do wojska, to nie zmienia faktu, że walczyli przeciw temu co uosabiała ze sobą wtedy i dzisiaj Rosja (kultura, sztuka, filozofia, prawosławie).

Oddać hołd tym, którzy walczyli z narodem rosyjskim po to by podziękować za empatię Rosjan po 10 kwietnia 2010? Tragiczna pomyłka.

1 komentarz:

  1. Bardzo mi się podoba styl w jaki Pan pisze. Na stronę trafiłem przypadkowo szukając analizy filmu 'Legion'. Jestem wdzięczny za wyłożenie struktury filmu kawałek po kawałku. Widząc taki film stanowiący pomieszanie z poplątaniem odniesień do mojej religii, kultury masowej i blichtru z kiczem z Hollywood, nie umiem sobie odpowiedzieć na pytanie po co ten film (no oprócz zysku) został stworzony. I po co powstaje codziennie wokół mnie film, internet, showbusiness, czyli szeroko pojęta kultura masowa, które mnie ogłupiają i zaśmiecają. Chciałbym móc jakoś odseparować się od nieporządanych treści, które wnikają do wewnątrz mnie z komputera, filmu czy prasy. Pytam więc teraz Pana, człowieka który wniósł coś mądrego. Jak sobie poradzić z natłokiem bzdur, które pchają się codziennie do mojego umysłu i duszy? Pozdrawiam. RP.

    OdpowiedzUsuń