środa, 17 lutego 2010

Powitalnik



No to zaczynamy!

Z otworzeniem bloga nosiłem się od dawna, rzeczy sprawiły tak, że oto jest. Dopiero, nareszcie. Chcę pisać o sprawach, które mnie interesują, palą, obchodzą. Mam pewne pojęcie kogo może zainteresować. Chcę pozostawić tu swój komentarz.

Przestrzeni, w których się poruszam byłoby pewnie zbyt wiele na jeden skromny blog. Dlatego ograniczę się do tych, na które najczęściej dyskutuję bądź dyskutowałem na różnego rodzaju forach. A więc - niech będą Pogranicza. Jestem z pogranicza, choć trudno dzisiaj wskazać osobę, która z pogranicza nie jest. W mcLuhanowskiej "małej wiosce" siedzimy ściśnięci, głos ma każdy i każdy nie omieszka go wygłosić. Siedzimy po sąsiedzku.

Otóż ja sąsiaduję w Polsce, na pograniczu dwóch cywilizacji. To pewnie tutaj tkwi źródło moich zaciekawień antropologicznych. Będę pisał o mojej cywilizacji, której źródła odnajdę w Jeruzalem, Konstantynopolu, Kijowie oraz Moskwie. Chcę również pisać o sąsiedzie mojej cywilizacji, którego korzenie sięgają Rzymu, Franków, Germanów i jeszcze pewnie paru innych.

To będzie blog o teologii, Kościołach, kulturze, sztuce, tożsamości, językach, narodach i wszystkim tym, co mogę znaleźć na drodze między Warszawą a Bielskiem Podlaskim, który będzie moim axis mundi.


Zapraszam do lektury!

didy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz